O pánském pásku

března 17, 2015

Opasek nebo chce-li pásek je oblíbenou součástí jak pánského, tak i dámského šatníku. Pásek v minulosti plnil funkci především užitkovou (zabraňuje spadnutí kalhot), tak je tomu také dodnes, ale k tomu přibyla také funkce módní. Oblek bez pásku samozřejmě není nic výstředního, ale tak nějak mě absence pásku bije do očí a schází. Já osobně pásek nosím i když mi jsou kalhoty v pase dobré.

S nákupem nové obuvi jsem si potřeboval dovybavit taky kolekci pásků. Začal jsem se tedy o ně zajímat a rád bych se s vámi o několik informací podělil.

Jaký materiál pánského pásku nejlépe hledat? A co délka, šířka a spona?

  1. Nejlepším materiálem je jak už to bývá zvykem, samozřejmě kůže. S vyšší cenou, avšak nejlepší kvalitou - telecí kůže. 
  2. Délka pásku se měří 5 mm od vnitřního okraje spony po třetí dírku na pásku. To znamená, kupujme pásek, který zapneme ideálně na třetí dírku. 
  3. Co se týče šířky pásku, nejčastěji se shledáváme s 35 mm. Pásky můžou být i užší, neměly by být však užší než 30 mm. Masivnější široké pásky také nevypadají na obleku dobře, k jinému outfitu však proč ne.
  4. Spony se vyrábějí různých tvarů, barev a z různých slitin. Záleží zde čistě na požadavcích či estetickém cítění jedince. Já sám preferuji spíše jednoduché, decentnější spony.
  5. Co se týče sladěni pásku k botám. Jak jsem již zmiňoval v předchozím článku "Několik užitečných rad jak nosit oblek" ,odstíny jednotlivých barev není již třeba řešit. Postačí k hnědým botám hnědý pásek a k černé obuvi zase černý pásek.

Koupit si kvalitní a hezký pásek v obchodě není zrovna nejsnadnější, ale také určitě ne nereálné. Chce to jen trochu trpělivosti a taky trpělivosti. A ještě trpělivosti. Můžete pásek koupit za plnou cenu, ideální je však období slev. Dalším prostorem je lovení ve vodách aukčních/ z druhé ruky. Sem jsem mrkl také já sám. Pásek pokud je dobře zpracovaný a z kvalitního materiálu se i po nějaké té době nošení neopotřebuje a může tak i vypadat jako nový. 

Chvíli jsem tak prohledával několik webů a nakonec našel co jsem hledal a objednal.

Nové přírůstky do mé kolekce pásků.

pánský opasek

Ralph Lauren
pánský opasek ralph lauren

Vanucci
pánský opasek vanucci

Massimo Dutti
pánský opasek masssimo dutti

Held
pánský opasek held

Dále zde mám menší tip, jak si délku pásku poupravit.
Objevili jste dlouhý pásek u kterého nedosáhnete na dírky a je vám tak velký? Nezoufejte, otočte si ho ke vnitřní straně a pokud máte pod přezkou šroubovací nýt, délku si můžete zkrátit a máte vyhráno.


Potřebujeme pravítko, fix, odlamovací nůž či nůžky, prkénko a šroubovák.
Nýtek odšroubujte, požadovanou délku změřte např. podle jiného již padnoucího pásku a zaznačte místo pro řez a dírku pro nýt.


Přebytečnou délku odřežte, dírku pro nýt můžete vytvořit např. nůžkami a dále vytvarovat protáhnutím šroubováku. Přišroubujte nýt zpět a hotovo. Pásek je padnoucí.












Související

0 komentářů