Pop Up Gentleman aneb Pitti Uomo po česku

června 07, 2015

Netrpělivě jsme čekali na první červnovou sobotu, kdy se měla odehrávat historicky první událost zaměřena čistě na muže - Pop Up Gentleman a to pod taktovkou Jakuba Ference, hlavního organizátora této zajímavé akce.

M: Počasí nás ale doběhlo. V sobotu ráno nás probudilo neuvěřitelné horko a to nás mělo provázet celý den. Museli jsme se nad nezmary počasí povznést a najít kompromis mezi praktičností a módou. 

L: Počasí to bylo opravdu negentlemanské a říkající si o plavky, ale k těm se mi kravata tak nějak nehodila. Nakonec jsem sako oproti plánu nechal doma a vyrazil pouze ve vestě. 


M: Pop Up Gentleman se odehrával v Radlické kulturní sportovně v Praze na Smíchově. Ve sportovně jsem se ocitla poprvé a musím říci, že jsme byla prostorem a vnitřním interiérem velice příjemně překvapena. Než jsme se stihli aklimatizovat, setřít kapičky potu a pořádně se rozhlédnout, byli jsme přivítáni welcome drinkem a amuse bouchem. Do ruky jsme taktéž dostali program a lísteček na ochutnávku rumů.


L: Dorazili jsme zhruba kolem čtvrté hodiny, bohužel jsme tak promeškali pár workshopů. Zejména tedy salónu Lawart, na ten jsem byl nejvíce zvědavý, ale snad jindy, jinde. Po celé ploše se pohybovali zajímaví a sympaticky oblečení lidé a my se vydali mezi ně na první kolečko po vystavujících stáncích. 


Dámy ze Scoro Coco nás přivítaly svou už typickou dobrou náladou a úsměvem. Na stánku se to hemžilo různými vintage kousky od blejzrů, přes psí dečky po velice zajímavý tmavozelený žaket. Boty spectators, které jsem viděl na Scoro Coco facebooku už někdo ukořistil, hold přeji ať dobře slouží, já budu číhat dál. 




A cvak na Instagram.



U stánku John & Paul jsme se seznámili s Janem, jedním ze dvou spolumajitelů. Pavel z Pravého Gentlemana, kterého bych také rád poznal, byl na svatbě v Karviné a docela by mě tak zajímaly jeho postřehy. Sám z Karvinské uhelné pánve pocházím a musím přiznat, že zdejší formální outfity jsou často přinejmenším velmi svérázné s ovlivněním nedaleké polské nabídky. Sortiment stánku čítal především košile a prostředky k péči o obuv. K mému novému krému na boty od Bexley jsem si zde plánoval pořídit aplikační kartáček na krém. A dobře jsem pořídil. Za příjemnou cenu jsem hrdým majitelem dřevěného kartáčku se štětinami z koňských žíní. Dále jsem se nechal přeměřit a dle velikostí John & Paul spadám do kategorie "Střední chlap jako hora". 




Prezentujícími Suit & Me byl orientálně vzhlížející majitel Jacky D. a několika metrový Václav K. Nepřehlédnutelný stánek. U Suit & Me jsem měl v plánu se poohlídnout po látce a třeba i saku na můj svatební oblek. Abych vás zasvětil, Míša mi řekla už před časem "ano" a za necelý rok to stvrdíme ve velkém provence svatebním stylu. Po chvíli listování vzorníky jsem za pomocí Jackyho a Václava našel ten pravý, vysněný vzor (viz fotka níže). 


M: Hned v úvodu jsme dostali tip na ochutnávku rumů od firmy RUMAKO a jelikož ochutnávka probíhala hned vedle stánku Suit & Me, naše další "štace" byla jasná. Po ochutnávce všech tří vzorků jsem se nenápadně trhla a odskočila si pro nealko na bar zatímco Lukáš konverzoval s ostatními gentlemany. Rumy byly vynikající a určitě jsme se s nimi nesetkali naposledy.


A další cvak na Instagram.


Vedle RUMAKA měla rozestavěné štafle s bekovkami značka BEKOFF. Přestože pánovi u štaflí seděla bekovka na hlavě jako Lagerfeldovi culík, Stevovi Buscemi Nucky Thompson, Lukáš ji né a né nasadit. Má hafo vlasů. Vypadá to, že bekovky zažívají obrození a myslím si, že se s nimi budeme na ulici čím dál častěji potkávat.

Už zdálky mě zaujala menší, na mikádo ostříhaná dáma. Návrhářka Mirka Horká nás zaujala svými vystavenými pánskými kousky oblečení a to především pánským sakem složeným z kůže a bavlny, které mělo na zádech vyrytý text z knihy a s rozparkem na boku. Dalším krásným kouskem byl kabát, který měl rafinovaný límec a přestože byl střihově jednoduchý, barva a střih límce vytvořil z kabátu skvostný originál.


Jsem hrdou majitelkou KOMONO brýlí a musím říci, že to jsou mé první sluneční brýle, se kterýma jsem ve všech směrech spokojená a to je nosím prakticky celoročně, teda pokud svítí sluníčko. KOMONO však nemá pouze brýle ale také krásné hodinky a proto nás stánek s KOMONO hodinkami od Freshlabels zaujal. Hodinky byly tvarově jednoduché, designově velice oku lahodící a bylo jich nepřeberné množství. No, vybrali bychom si oba dva a ne jedny. 


V tom Lukáše někdo chytl za rameno. Byla to majitelka, designérka, prodavačka, prostě vše 
v jednom, Iva Neumanová. Jelikož Lukáš miluje barevné ponožky a paní Neumanová byla velice příjemná, strávili jsme u ponožek delší čas. Dozvěděli jsem se například, že design ponožek si sama navrhuje a občas jí pomáhá i její devítiletá dcera. Já jsem navíc ocenila její celkově vyladěný outfit. Modrozelená károvaná sukně s modrým topem a červenou rtěnkou na mě působil velice příjemným dojmem a rovně střižená ofina tomu všemu dodávala punc sofistikovanosti.


L: Naše kolečko pozastavil hlas od mikrofónu, který ohlašoval další ze série workshopů. Jednalo se o vázání motýlků, které učil vázat Tomáš z Krispol Store. Následoval vázací battle motýlků o motýlky. Soutěžící byli dva a výherci taktéž. 

Na produkty od Danny P.  jsem se nemohl vynadívat. Kvalitní a bytelné kožené tašky, pouzdra a peněženky. Takové ty věci, které stárnout s vámi a vypadají s přibývajícími léty jen lépe a lépe. Investice např. zrovna do kabely je to sice větší, ale ono se to v průběhu let vrátí. Kožené obaly jsou zaměřeny na výrobky od Applu. Můj Xiaomi Redmi Note se mi tak do nich nepodařilo nasoukat. 

Stálicí na různých marketech a akcích je také dobře známý BeWooden. Kluci to jsou moravští a jejich dřevění motýlci jsou již  ke spatření po celém světe. Jestli jsem se předtím rozplýval u kůže, tak nyní jsem tak činil u dřeva. To jsou materiály, které opravdu můžu. Takový dřevěný motýlek v kombinaci se dřevěnými manžetovými knoflíčky může být pravou a nefalšovanou stylovou záležitostí.



Hned vedle měl velice elegantní koutek Janek, který vyrábí košile a obleky na míru. Opět zlaté moravské ručičky. Zaujal mě blejzr pána z Jankova týmu, který byl rovněž jejich produktem. V katalogu jsem tak rovnou omrkl kovové knoflíky na blejzry . Právě košile od Janka je jednou položkou na mém wishlistu, kterou si jednou odškrtnu. 








Další z několika kulturních vložek byl tzv. Chair dance. Pro mě osobně premiéra a příjemná. Slečna byla hbitá jako lasička a ohebná jako proutek. Funkce židle tak i dostala úplně jiný rozměr. Nedokáži si představit, jaké kouzla by provedla například se stolem. 



Celý Pop Up Gentleman probíhal velice svižně. Po celý čas jsme především konverzovali, bavili se a obdivovali. Ani jsme se nenadáli  a stánky se již začaly balit. Nestihli jsme tak obejít všechno co jsme plánovali. Mrknout jsem chtěl například i k pánům od TONI & GUY. Záměrně jsem přišel jako lumbersexuál s tím, že zde shodím vousy a odejdu třeba i jako sexuál. Čas však rychle utekl a řada věcí se nestihla, ale to je u kvalitních událostí očekávaný. 

M a L: Událost to tedy byla velmi povedená. Přesto nás velmi udivuje, že akce podobného ražení dosud žádná neproběhla. Očekávali jsme také trochu větší účast známých i neznámých gentlemanů a dam. Velice mile nás proto překvapilo, když jsme se seznámili s Lukášem, který na Pop Up Gentleman přicestoval až ze Zlína. Děkujeme tak Jakubu Ferencovi a jeho týmu za zorganizování této podařené události  a jen doufáme, že v brzké době bude pokračování. 

Prezentované a prodávající značky:
Galard, Janek shirtmaker, Suit & Me, Mirka Horká, Alex Monhart, Gentleman Store, John & Paul, Krispol Store, Gentleport, Danny P., Scoro Coco, SocksInBox, Bekoff, Bewooden.cz, Difsty, Voala, Komono, Adam Pipes.


















Související

1 komentářů