Moje premiéra v holičství Thomas’s Barber Shopu

května 02, 2015

Nedávno běžela v TV reportáž o tom, že lidé s příjmením, které se podobá povolání, nakonec to povolání vykonávají. Krejčí jsou často krejčí, Zahradníci jsou zahradníci a Sedláci jsou zemědělci. Přijde mi proto příznačné, že zakladatel a majitel sítě gentlemanského holičství Thomas`s barber shop se jmenuje Tomáš Kožíšek.




Naskytla se mi příležitost nechat se oholit a ostříhat v Thomas`s barber shop, chytl jsem ji tak doslova za pačesy. Na úvod je třeba říci, že si již nejméně tři roky zastříhávám vousy na 8 mm, ale jednou za pár let nechávám pleť nadechnout  a u koho jiného to tak provést než u profesionálů. Obavy byly zřejmé. Tušil jsem, že bez vousů omládnu o pár let, ale oproti dřívějším časům, by už po mě nyní nemuseli chtít při objednání piva občanský průkaz. Vrásky bohužel, bohudík s oholením nezmizí. Netušil jsem také, co z pod vousů vyleze a zda vedle Míši nebudu vypadat jako její mladší bratr (oba jsme teď zrzci). Experimenty jsou však třeba, s nimi je život vše, jen ne šedivý.



















S ryze pánským kadeřnictvím jsem měl doposud malé zkušenosti. Naposledy jsem v něm byl nedaleko Národního divadla, prostředí luxusní, kadeřnice pouze ženy a ceny přemrštěné. Výsledek byl uspokojující, ale nemastný, neslaný. Od této zkušenosti jsem zůstával stále věrný své kadeřnici v unisex salónu na Žižkově, kde to mám rád, ceny má lidové a přitom jsem vždy odcházel spokojený.

Pobočky Thomas`s barber shop nalezneme v Praze na třech místech. My přiběhli přesně na půl pátou do Černé růže. Holičství se honosí titulem pánská oáza klidu. Pracují zde pouze muži a panuje zde příjemná gentlemanská atmosféra. Úpravy mého zevnějšku se ujal sám nejvyšší, Tomáš Kožíšek a kultivace  mohla začít. Dva roky jsem nosil oblíbený účes tzv. undercut. Rozmohl se však tak, že mě přestal bavit a byla tak nutná změna. Nyní jsem chtěl něco jiného, zajímavého a elegantního, přičemž jsem nechal volné ruce panu Kožíškovi.

Následná procedura metamorfózy trvala zhruba hodinku. Takové volné pokračování Kafkovy povídky. Vše začalo holením, to byla pro mě úplná premiéra. Začalo se holit elektrickým strojkem na delší vousy, poté strojkem druhým důkladnějším a výsledný proces zakončila břitva. Zajímavé bylo, že po celou dobu holení jsem měl na obličeji ručník. Představte si pak ten pocit, když se sundal a já se po třech letech viděl bez vousů. Zajímavé pocity, každopádně jsem se cítil tak nějak více fresh. Následoval střih s mytím vlasů, zakončený masáží hlavy. Nakonec úprava kontur a úprava obočí s chloupky v nose i uších. A to mě dostalo. Takhle důkladně se mi žádný salón ještě nevěnoval a tady je to standart. Dalším zajímavým prvkem bylo zapálené cosi, co upravilo další méně viditelné chloupky na obličeji. Byly mi poupraveny i takové detaily, které dostaly analogii k takovému faux pas jako jsou dobře známé ponožky v sandálech. Budiž, o svůj zevnějšek se starám, avšak učený z nebe nespadl. Jsem o kousek moudřejší a opět blíže k gentlemanskému osvícení.

Jak celá záležitost probíhala můžete vidět na přiložených fotografiích. Já si z celé události odnesl několik poznatků a postřehů, které jsou pro mě určitě užitečné a jak svým přístupem, tak i kvalitou práce si mě TBS získal a mají ve mě nového klienta.  Našel jsem zde své mládi, jizvu na bradě, nenašel jsem svůj horní ret.

Aby má návštěva holičství byla pro vás o to přínosnější, napíši v následujícím článku představení elektrického strojku, který Thomas`s barber shop také používá. Mokré holení je klasika, ale holičství úpravu elektrickým strojkem nijak neodsuzuje. Ne každý má doma tolik času a holení elektrickým strojkem je příjemnou, rychlou a dnes již i velmi kvalitní volbou, která může mnohým usnadnit život.


















Související

1 komentářů

  1. Perfektní recenze. Co se týče údržby vousů, tak to mám velice podobně, takže nic extra. I proto by mě nikdy nenapadlo, že jednou vyzkouším barber shop a ještě se tam rád budu vracet. Je to jen s tím rozdílem, že jsem vyzkoušel Barber's wife, kteří mě mile potěšili.

    OdpovědětVymazat